INNHOLD:
I en liten prøvekino ser ledelsen av firmaet A/S Clinox bedriftens siste reklameframstøt for det røde kondomet Ding Dong. Alle er begeistret, og regner med at her har man virkelig den store bestselgeren.
Men dagen etter forsvinner optimismen, forbrukerombudsmannen nedlegger nemlig forbud mot det nye kondomet. Det er valgår og myndighetene er redd fargen virker støtende. Samtidig er en mystisk kvinne ved navn Lucy Ferner på vei mot Oslo. Hun representerer et Hong Kong-konsern, som er på jakt etter et land hvor konsernet kan bygge ut sin kraftkrevende kosmetikkindustri.
Valget faller raskt på A/S Clinox. Firmaets sjef, direktør Olsen, er et lett bytte for den smekre Lucy Ferner. Hun får snart ettersendt en merkelig sort boks, som skal ta seg av produksjonen. Den har foruten kraftinntak tre hull, merket ut, inn og eksos. Boksen er komplett datastyrt, og ved å helle på råstoff og putte inn et ferdigprogrammert kort kan man få ut den lekreste parfyme, den rødeste rouge eller den mest virilduftende aftershave.
Riktignok støyer det hele voldsomt, og røyken som kommer ut er svart og kraftig. Men det bryr ingen seg om. Problemet er å få tak i råstoff. Og her er det konsernet proklamerer med store ord: Vår industri representerer den endelige løsningen på forurensningsproblematikken!
Hong Kong-konsernet kjøper raskt opp en fremstående lege, som igjen overtaler miljøvernministeren til å gå inn for firmaets ideer. Snart følger hele regjeringen etter. En stor, ny fabrikk blir planlagt, og Staten oppretter et monopol for å skaffe til veie råstoffet. Men folket begynner å murre, og overveier etter hvert å ta saken i sine egne hender.
(Fra filmens programhefte)